سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شراکت در ترکیه

نظر

شراکت در ترکیه و قوانین آن: کارآفرینان خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ترکیه باید بدانند که ویژگی‌های اساسی اشخاص حقوقی اخیراً با تصویب قانون تجارت جدید ترکیه، که از اول ژوئیه 2012 به اجرا گذاشته شد، تغییر کرده است.

 

کد تجاری همچنین امکان ایجاد شراکت در ترکیه را فراهم می‌کند.

اشخاص حقوقی که به‌عنوان Komandit Sirket تنظیم شده‌اند به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا مدیران کل مسئول بدهی‌های شرکت هستند. مشارکت‌های عادی به عنوان اشخاص حقوقی در نظر گرفته نمی‌شوند زیرا آن‌ها با عنوان کنسرسیوم کارآفرینان شکل می‌گیرند که شخصاً مسئول بدهی‌های کنسرسیوم هستند. مشارکت عادی نمی‌تواند نام تجاری داشته باشد و این مشارکت‌ها ثبت تجاری نخواهند شد.

 

برخی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه :

 -ثبت شرکت بدون اجبار به داشتن شریک ترک 

 -دریافت اقامت ترکیه 

 -سفر به 10 ها کشور جهان بدون داشتن ویزا 

 -هزینه مناسب زندگی و نگهداری شرکت

 -عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

 اکثر شرکت هایی که در قانون تجارت ایران قابل ثبت هستند در کشور ترکیه نیز قابل ثبت می باشند و تفاوت های آن جرئی و اندک می باشد البته محبوب ترین و قابل قبول ترین انواع شرکت که به  ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد.

 

 

شرکت سهامی در ترکیه

این نوع شرکت که به طور مخفف با AS نشان داده می‌شود، نیاز به حداقل یک سهامدار دارد و می‌تواند به صورت باز یا بسته باشد. شرکت سهامی بسته باید حداقل 50?000 TRY را به سهامداران ارائه دهد و شرکت سهامی باز باید حداقل سرمایه ثابت 50.000 TRY و یک سرمایه ثبت شده 100.000 TRY را ارائه دهد.

بنابراین دو نوع شرکت سهامی در ترکیه وجود دارد: باز و بسته. اولی حق دارد سهام خود را در بازار معامله کند ولی دومی مجاز به این کار نیست.

با توجه به قوانین، چنین شرکت‌هایی باید هیئت مدیره‌ای داشته باشند که دارای حداقل یک مدیر مستقل باشد.

شرکت‌های با مسئولیت محدود در ترکیه

این شرکت‌ها که به صورت مخفف با LS شناخته می‌شوند، نیاز به حداقل یک عضو دارد که باید حداقل سرمایه سهمیه‌ای 10.000 TRY را بپردازد (نزدیک به 3300 یورو).

 

شرکت comandite در ترکیه

این شرکت شبیه مشارکت محدود در کشورهای دیگر عمل می‌کند و باید توسط شرکای محدود که مسئولیت آن‌ها محدود به مبلغی است که در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ثبت شود.

هیچ ضرورتی در این نوع شرکت برای حداقل سرمایه‌گذاری وجود ندارد و مسئولیت بدهی شرکت به نسبت سرمایه گذاری بین سهامداران تقسیم نمی‌شود. طبق مفاد آیین‌نامه انجمن، برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای بدهی شرکت و برخی دیگر برای سرمایه ثبت‌شده مسئول باشند.

شرکت‌های اجتماعی ترکیه‌ای

این شرکت‌ها به‌عنوان یک تجارت با فعالیت‌های تجاری و بدون حداقل سرمایه مشترک شکل می‌گیرند. مسئولیت اعضا نیز محدود به میزان مشارکت آن‌ها در سرمایه است. همه سهامداران این شرکت‌ها می‌بایست اشخاص حقیقی باشند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت‌ها، شرکت حقوقی ما در ترکیه می‌تواند در این موضوع کمک کند.